Turystyka to złożony i interdyscyplinarny obszar aktywności człowieka, który łączy elementy społeczne i ekonomiczne, tworząc wyjątkową kompilację czynników wpływających na powodzenie tych działań; czynników, które czasami z pozoru nie mają żadnych związków, czasami wydają się także mało znaczące.
Jednocześnie sektor turystyczny to ważna i dynamicznie rozwijająca się gałąź przemysłu, która podlega ciągłym zmianom. Źródeł tego rozwoju jest wiele, wśród nich są m.in. rozwój nowoczesnych technologii, rozwój ekonomiczny, coraz szybsze i bezpieczniejsze połączenia komunikacyjne, ale przede wszystkim nasza gotowość do przemieszczania się, poszukiwania nowych doznań i odkrywania świata. Wyjeżdżamy więc coraz częściej, odważnie podejmujemy decyzje, wyznaczamy nowe trasy, bo po prostu możemy to robić, mamy coraz więcej informacji, a współczesny świat daje nam szereg możliwości realizacji tych planów.
Aby poznać mechanizmy rozwoju turystyki, Instytut Turystyki prowadzi szerokie i zróżnicowane badania. Mają one nie tylko wymiar naukowy, ale przede wszystkim służą samorządom i organizacjom związanym z turystyką. Ponieważ turystyka podlega ciągłym zmianom, wiedza o rynku, kierunkach jego rozwoju czy powstających nowych możliwościach lub oczekiwaniach klientów staje się niezbędna, aby podejmować decyzje w sektorze turystyki, tworzyć strategie rozwoju czy budować markę w oparciu o produkt turystyczny. Świadomość kierunków tych zmian i wiedza o czynnikach wpływających na te procesy jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania różnych podmiotów w obszarze turystyki.
Aby taką wiedzę pozyskać, warto podjąć współpracę z ekspertami Instytutu Turystyki, którzy tworzą profesjonalny zespół fachowców doświadczonych w swoich dziedzinach. Proponujemy Państwu współpracę w realizacji badań, analiz, w przygotowaniu dokumentów strategicznych czy organizacji specjalistycznych szkoleń.
Realizujemy badania wielu aspektów turystyki, m. in.:
- turystyka polska w układzie wojewódzkim;
- aktywność fizyczna i sposób spędzania czasu wolnego;
- turystyka zrównoważona – edukacja odpowiedzialna;
- turystyka odpowiedzialna na terenach przyrodniczo-cennych;
- uwarunkowania i determinanty rozwoju turystyki na terenie województwa/gminy/powiatu;
- badanie wizerunku gminy turystycznej/regionu;
- badanie atrakcyjności turystycznej gminy;
- badanie atrakcyjności produktów z perspektywy turystyki kulinarnej;
- badania ankietowe i analizy statystyczne w oparciu o metodologię naukową w zakresie turystyki i rekreacji;
- badania dotyczące projektowania produktów turystycznych w regionie (szlaków, wycieczek, usług, pakietów itp.).
Możemy przygotować lub wspomóc przygotowanie takich dokumentów jak:
- strategia rozwoju turystyki w gminie/powiecie;
- program promocji gminy turystycznej/regionu;
- Gminny (lokalny) Program Wspierania Przedsiębiorczości Turystycznej;
- ekspertyzy i analizy w dziedzinie turystyki kulinarnej;
- opracowanie katalogu najlepszych praktyk turystyki kulinarnej;
- opracowanie analiz i strategii rozwoju dla jednostek terytorialnych i obiektów gospodarczych w aspekcie turystycznym;
- opracowanie procedur i wytycznych dotyczących obsługi klienta, gościa hotelarskiego itp.
Możemy także zrealizować szkolenia w następującym zakresie:
- badania preferencji i satysfakcji konsumentów usług turystycznych w praktyce;
- skuteczna promocja przedsiębiorstwa agroturystycznego;
- marketing usług turystycznych;
- szkolenia pracowników branży gastronomicznej, także z udziałem międzynarodowych ekspertów;
- szkolenia dla organizatorów eventów plenerowych;
- projektowanie produktów turystycznych (szlaków, wycieczek, usług, pakietów itp.);
- szkolenia z zakresu hotelarstwa, agroturystyki i rekreacji (wiedza naukowo-praktyczna).
Zapraszamy do współpracy.