„Międzykulturowa turystyka kulinarna pokoleń” – ogólnopolska konferencja naukowa w Szkole Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula.

Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula (dawna Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji), Społeczna Akademia Nauk oraz Instytut Wiedzy i Umiejętności zapraszają do udziału w konferencji poświęconej turystyce kulinarnej i kulinarnym produktom tradycyjnym pt. „Międzykulturowa turystyka kulinarna pokoleń”.

Do udziału w konferencji zapraszamy przedstawicieli międzynarodowego środowiska naukowego z ośrodków zainteresowanych tematyką turystyki kulinarnej oraz podejmujących badania w tym obszarze.

 

Konferencja jest adresowana do:

  • przedstawicieli nauki, badaczy, dydaktyków, studentów;
  • pracowników sektora turystycznego;
  • reprezentantów samorządów lokalnych;
  • przedstawicieli regionalnych organizacji turystycznych, stowarzyszeń, biur podróży, organizatorów i animatorów wydarzeń turystycznych;
  • producentów i dystrybutorów żywności tradycyjnej;
  • gestorów bazy hotelarskiej, agroturystycznej i gastronomicznej;
  • osób zainteresowanych rozwojem lokalnym, tworzeniem i wykorzystywaniem lokalnych marek turystycznych i kształtowaniem kanonu kuchni polskiej.

Obradom plenarnym będą towarzyszyły warsztaty, pokazy i degustacje.

W programie konferencji jest też wycieczka do wybranego przez organizatorów miejsca związanego z kulinarnym produktem turystycznym.

Poprzednie edycje konferencji dotyczyły następujących tematów:

  • Kulinaria w kształtowaniu produktu turystycznego. Teoria i praktyka.
  • Kulinaria – wizytówka regionów turystycznych.
  • Miejsce żywności tradycyjnej w kulturze, turystyce i dietetyce.
  • Szlaki kulinarne jako element turystycznej atrakcyjności regionu.
  • Tradycyjne produkty kulinarne jako element turystycznej atrakcyjności Mazowsza.

Przewodnik po szczegółach Konferencji

  • Celem konferencji jest przedstawienie wyników badań, analiza oraz oszacowanie szans i zagrożeń rozwoju turystyki kulinarnej w XXI wieku.

    Dyskusja w trakcie konferencji ma koncentrować się na potrzebach turystów, podaży ofert turystycznych, sposobach przygotowania produktu kulinarnego, działaniach marketingowych oraz metodach zarządzania produktem.

    Organizatorzy chcą położyć nacisk na międzynarodowy charakter turystyki kulinarnej zgodnie z tezą: „myśl globalnie, działaj lokalnie”. Turystyka kulinarna jest i powinna być atrakcją dla turystów odwiedzających określoną destynację. Ich zainteresowanie jest korzystne dla lokalnych społeczności i rozwoju regionów.
    Turystyka kulinarna jest też narzędziem promocji określonych miejsc i czynnikiem podtrzymującym żywą tradycję
    By mogła się ona rozwijać potrzebna jest odpowiednie nastawienie współczesnego turysty i ludzi zamieszkujących potencjalnie atrakcyjne destynacje turystyczne.
    Przedmiotem zainteresowań badawczych stają się więc już nie tylko te dwie grupy zaangażowane w rozwój turystyki kulinarnej, ale również poszczególne grupy pokoleniowe, których priorytety są odmienne. Staje się zasadne, zarówno z punktu widzenia nauki, jak i praktyki, sprecyzowanie kim są współcześni turyści kulinarni i jakie są ich priorytety; na ile dziedzictwo kulinarne jest dla nich warte poznania; jakie są ich potrzeby i jaki jest sposób percepcji kulinarnego produktu turystycznego.

  • ORGANIZATOR GŁÓWNY

    *

    Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji (SGTiR)

    od 1.03.2019

    Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa

    Sgtih Logo Header

  • Gościem specjalnym konferencji będzie dr Lucy Long, badaczka kultury kulinarnej, profesor Uniwersytetu stanowego w Ohio, członek Instytutu Smithsona (największego kompleksu muzeów i instytucji badawczych na świecie), zaangażowana w budowanie mostów i wspieranie synergii pomiędzy nauką a sektorem publicznym w dziedzinie kulinariów. Dr Long jest autorką wielu programów publicystycznych i popularyzatorskich oraz książek, w których ukazuje wielodyscyplinarny charakter tradycji kulinarnych i kultury kulinarnej oraz potencjał kulturowy i poznawczy, jaki niesie zgłębianie powiązań pomiędzy różnymi aspektami nauk o żywności, turystyce, etnografii.

    Lucy Foto

  • W trakcie konferencji będą więc omawiane następujące tematy:

    • Teoria turystyki kulinarnej.
    • Transfer pokoleniowy i międzykulturowy w turystyce kulinarnej, przekazywanie tradycji.
    • Wykorzystanie nowych technologii i nowoczesnych możliwości do podtrzymywania tradycji i przekazywania wiedzy pomiędzy pokoleniami.
    • Działania Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej.
    • Działania World Food Travel Association.
    • Blogi promujące turystykę kulinarną.
    • Kanon kuchni polskiej kształtowany przez pokolenia – produkty tradycyjne i regionalne.
    • Postrzeganie polskich kulinariów na świecie.
    • Zainteresowanie tradycjami kulinarnymi przedstawicieli różnych pokoleń.
    • Odbiorca, kim jest turysta kulinarny?
    • Model dzisie
    • jszy i docelowy turystyki kulinarnej.
    • Współpraca w tworzeniu oferty dla turysty kulinarnego.
    • Turystyka kulinarna okiem marketingowca – marki lokalne, kulinarny produkt turystyczny, sposoby promocji, budowanie marki, tworzenie wizerunku atrakcyjności turystycznej w zakresie tradycji kulinarnej, działania wspierające tworzenie i rozwój terytorialnych marek turystycznych.
    • Turystyka kulinarna w rozwoju regionalnym, dobre praktyki w Polsce i na świecie.
    • Budowanie regionalnej oferty dla przedstawicieli różnych pokoleń w zakresie turystycznego produktu kulinarnego.
    • Turystyka kulinarna w praktyce.
    • Żywe muzea kulinarne – Muzeum Piernika w Toruniu, Muzeum Wódki.
    • Zróżnicowane oferty dla różnych pokoleń odbiorców.
    • Rozwój polskiego winiarstwa w służbie enoturystyki.
  • Serdecznie zapraszamy
    23-24 maja 2019 r.

    KONTAKT:
    dr inż. Piotr Dominik, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego konferencji
    p.dominik@vistula.edu.pl

     

    Formularz zgłoszeniowy

    TERMINARZ

    Zgłoszenie działu w konferencji z propozycją tematu wystąpienia z określeniem priorytetów udziału, poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres mailowy: p.dominik@vistula.edu.pl 30.04.2019
    2. Przesłanie abstraktu wystąpienia Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres mailowy: p.dominik@vistula.edu.pl 20.03.19
    3. Opłata konferencji Opłata Konferencyjna 2019 Nr konta: Bank: Volkswagen Bank Nr rachunku: 18 2130 0004 2001 0474 5600 0001 30.04.2019
    Opłata podstawowa - ( w cenie udział w konferencji i materiały konferencyjne, przerwy kawowe lunche i kolacja, atrakcje dodatkowe, wycieczka, prawo do publikowania w ZN Vistula/monografa 2019) 450 PLN
    Opłata podstawowa z publikacją w PiZ ( w cenie udział w konferencji i materiały konferencyjne, przerwy kawowe lunche i kolacja, atrakcje dodatkowe, wycieczka, prawo do publikowania w Przedsiębiorczość i Zarzadzanie) 1000 PLN
    Dodatkowo opłata - nocleg w Centrum Konferencyjnym 290 PLN - pokój  jednoosobowy 340 PLN - pokój dwuosobowy
  • Współorganizator i Patron honorowy

    Mazowsze

     

    Patronat honorowy

    Mrirw

    Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi

    Jan Krzysztof Ardanowski

    Senat

    Wicemarszałek Senatu RP Maria Koc

    Marszałek

    Marszałek Województwa Mazowieckiego

    Adam Struzik

    POT LOGO Na Bieli Cale

    Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej

    Robert Andrzejczyk

    Nid

    Patronat merytoryczny

    Patronat Merytoryczny

    111

    Patronat medialny

    Medialni

    Partner operacyjny

    Iwiu

Aplikuj online