Płatności

  • Gdzie mogę dowiedzieć się o swoich płatnościach?

    Rozliczeniami finansowymi studentów zajmuje się kwestura (pokój 108).

     

    Zapraszamy :

    • poniedziałki, wtorki i czwartki w godz. 11-15:
    • w piątki  w godz. 11-14
  • Czy ktoś inny może zapłacić za moje studia (rodzina/firma)?

    Tak, wówczas należy pamiętać, żeby w tytule przelewu podać poprawne dane studenta:
    imię, nazwisko oraz numer legitymacji studenckiej.

  • Moja opłata jeszcze nie została zaksięgowana. Dlaczego? Co mam w tym przypadku zrobić?

    Opłata dokonywana przelewem księgowana jest w terminie ok.1-2 dni roboczych od dnia dokonania
    wpłaty. Jeżeli opłata nie została zaksięgowana, należy:

    – sprawdzić poprawność numeru konta, na które opłata została wysłana,
    – sprawdzić czy opłata nie wróciła na konto prywatne studenta,
    – jeśli opłata wróciła – należy interweniować we własnym banku.

  • Skąd mogę wiedzieć czy płacę w terminie?

    Student może sprawdzić szczegóły swoich płatności (zaległości oraz nadpłaty) w systemie USOS lub zgłosić się do kwestury.

  • Czy w ciągu toku studiów wysokość czesnego za studia może ulec zmianie?

    Każdy student podczas rekrutacji otrzymuje Umowę i Uchwałę Rady Wykonawczej w sprawie
    odpłatności za studia (tzw. cennik). Wysokość opłat ustalona w chwili podjęcia studiów obowiązuje
    przez cały okres studiów (z wyjątkiem nadzwyczajnych okoliczności – zastrzeżenia są zawarte w
    Uchwale).

  • Co się stanie, jeżeli nie ureguluję swoich płatności w terminie?

    • Za dzień wpłaty uznaje się dzień wpływu pieniędzy na dany rachunek. W przypadku opóźnienia we wnoszeniu opłat, wpłata powinna uwzględniać odsetki w wysokości ustawowej.
    • Szczegóły dotyczące braku płatności zawarte są w umowie i uchwale Rady Wykonawczej w sprawie odpłatności za studia.
  • Rezygnuję ze studiów. Co powinienem/powinnam zrobić?

    Student może zrezygnować ze studiów w dowolnym momencie. Musi jednak spełnić następujące warunki:

    • złożyć własnoręcznie podpisane oświadczenie (rezygnacja) w dziekanacie lub poprzez system USOS;
    • opłacić należności zgodnie z zapisami w umowie.

     

  • Skreślono mnie z listy studentów. Czy mogę wznowić studia?

    Student, który został skreślony z listy studentów może ubiegać się o ponowne przyjęcie na Uczelnię –
    po wniesieniu wszelkich zaległych opłat. Następnie student wznawiający wpłaca wpisowe i
    odpowiednie czesne.

  • Dlaczego mam tak duży dług?

    Na Uczelni obowiązuje roczne rozliczenie studenta (regulamin studiów).

    Podstawą nienaliczania dalszych opłat jest:

    • pismo dotyczące rezygnacji studenta z dalszych studiów – złożone w dziekanacie i podpisane własnoręcznie przez studenta lub
    • skreślenie z listy studentów (podpisane przez władze Uczelni).
  • Gdzie mogę otrzymać i ile kosztuje zaświadczenie lekarskie?

    Istnieje możliwość wykonania badania lekarskiego na Uczelni (gabinet lekarski – pokój 24).
    Zaświadczenie lekarskie dla studenta kosztuje 60 zł. Płatność można zrealizować przelewem
    bankowym lub we wpłatomacie na Uczelni.

Biuro Karier

  • Czy absolwenci uczelni dostają pracę po ukończeniu studiów?

    Tak – pracę ma aż 80% studentów ostatniego roku. A 90% absolwentów znajduje pracę w ciągu 3 miesięcy po ukończeniu studiów.

  • Czy Biuro Karier dostarcza studentom uczelni oferty pracy oraz praktyk?

    Tak, ponieważ jednym z kluczowych zadań Biura Karier jest udzielenie studentom pomocy w rozpoczęciu kariery zawodowej. W każdym miesiącu mamy kilkadziesiąt nowych ofert pracy, staży i praktyk.

  • Jak studenci są informowani o nowych ofertach pracy?

    Biuro Karier otrzymuje codziennie nowe oferty pracy.  Są one zamieszczane na stronie internetowej i wywieszane na tablicy ogłoszeń obok Biura. Można je również przejrzeć w Biurze, a przy okazji porozmawiać z doradcą.

  • Jaki przebiega proces zaliczania praktyk zawodowych?

    Na niektórych kierunkach uczelni praktyki zawodowe są obowiązkowe. Cały program praktyk oraz proces zaliczenia jest opisany tu.

  • Czy są oferty pracy dla obcokrajowców?

    Mamy bardzo dużo różnych ofert – zarówno dla obcokrajowców, jak i dla Polaków. Współpracujemy z wieloma międzynarodowymi firmami i organizacjami.

  • Czy trzeba znać język polski, aby znaleźć pracę?

    Znajomość języka polskiego może być ważnym atutem, ponieważ mamy wiele ciekawych ofert z polskich firm. Współpracujemy też z firmami międzynarodowymi, które nie potrzebują od kandydatów biegłej znajomości języka polskiego.

  • Czy Biuro Karier pomaga w znalezieniu miejsc praktyk zawodowych dla studentów ze Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji?

    Biuro Karier pomaga wszystkim studentom z Grupy Uczelni Vistula w znalezieniu praktyk zawodowych. Dla studentów SGTiR mamy do zaoferowania pracę w hotelach i biurach podróży, takich jak Grupa Hotelowa Orbis, Hilton Warsaw Hotel, Courtyard, Marriott, Sheraton, Westin, Bristol, Louvre Hotels Group.

  • Dla którego kierunku jest najwięcej ofert pracy?

    Codziennie otrzymujemy dziesiątki nowych ofert pracy dla studentów i absolwentów z różnych kierunków. Biuro Karier w codziennej pracy aktywnie poszukuje nowych ofert.

  • Czy wiza studencka daje możliwość legalnej pracy w Polsce?

    Tak, zgodnie z prawem wiza studencka daje możliwość pracy na terenie Polski  i w całej Unii Europejskiej.

Jak Aplikować

  • Jakie są etapy rekrutacji?

    • Wypełnienie formularza on-line.
    • Osobiste złożenie dokumentów w Dziale Rekrutacji i dokonanie wpłaty rekrutacyjnej.
    • Podpisanie umowy o warunkach płatności za studia.
    • Otrzymanie decyzji o przyjęciu na studia.
  • Co muszę zrobić, gdy wypełnię formularz on-line?

    Wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w Dziale Rekrutacji  i dokonać wpłaty rekrutacyjnej. Dopiero wtedy jest wypisywana decyzja o przyjęciu na studia.

  • Czy można wypełnić formularz on-line w uczelni?

    Tak, formularz zgłoszeniowy można wypełnić w Dziale Rekrutacji.

    Proszę pamiętać, że do systemu należy załączyć skany wymaganych dokumentów oraz zdjęcie w formie elektronicznej (warto je mieć zeskanowane na pendrive lub mailu).

  • Kiedy są wyniki rekrutacji?

    Decyzję o przyjęciu na studia kandydat otrzymuje tego samego dnia, kiedy składa dokumenty  – o ile spełnione są wszystkie wymagane warunki. Proces weryfikacji, postanowienie oraz przygotowanie dokumentów do podpisu trwa nie dłużej niż godzinę.

  • Gdzie mogę uiścić opłatę rekrutacyjną?

    Na terenie uczelni jest wpłatomat, gdzie można dokonać płatności gotówką.

  • Na jaki numer konta, wpłacić opłatę rekrutacyjna?

    Akademia Finansów i Biznesu Vistula Stokłosy 3, 02-787 Warszawa

    Opłaty w PLN
    ALIOR Bank

    49 2490 0005 0000 4520 8418 9996

    Opłaty w EURO
    ALIOR Bank

    PL 58 2490 0005 0000 4600 1686 2929 – EUR

     

    Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji

    Opłaty w PLN

    NR KONTA 48 1050 1025 1000 0023 5997 2268

    Opłaty w Euro

    Bank account IBAN: PL 80 1050 1025 1000 0023 6803 7145

  • Czy mogę skorzystać z kilku promocji na raz?

    Promocje nie łączą się. Należy wybrać jedną, najbardziej odpowiednią dla siebie.

  • Jakie dokumenty są wymagane na studia I stopnia?

    • Kserokopia świadectwa maturalnego;
    • Kopia dowodu osobistego;
    • 1 zdjęcie;
    • Potwierdzenie opłaty rekrutacyjnej;
    • Podpisany formularz zgłoszeniowy wydrukowany ze strony.
  • Jakie dokumenty są wymagane na studia II stopnia

    • Kopia dyplomu studiów licencjackich/ inżynierskich z suplementem;
    • Kopia dowodu osobistego;
    • 1 zdjęcie;
    • Potwierdzenie opłaty rekrutacyjnej;
    • Świadectwo maturalne + kserokopia.
  • Jakie są wymagania dotyczące zdjęcia w aplikacji on-line

    Wszystkie szczegóły dotyczące zdjęcia w aplikacji są dostępne na stronie internetowej systemu aplikacyjnego.

  • Jaki powinien być rozmiar zdjęcia?

    Zdjęcia powinny mieć rozmiar 3,5 cm x 4,5 cm.

  • Co mam zrobić, jeśli nie mogę wgrać swojego zdjęcia?

    Proszę sprawdzić parametry zdjęcia w formacie jpg, czy zgadzają się z informacją zamieszczoną w systemie.

  • Co mam zrobić, jak chcę przenieść się z innej uczelni?

    • Procedura przeniesienia odbywa się poprzez system rekrutacyjny on-line dream apply – Zapisz Się.
    • Należy wypełnić wszystkie wymagane pola.
    • Kandydat powinien zaznaczyć w systemie, na który rok i semestr ubiega się o przyjęcie.
    • Należy dołączyć skan karty przebiegu studiów z poprzedniej uczelni.
    • Trzeba napisać podanie do Dziekana (AFiBV lub SGTiR) – wzór w załączniku.
    • Dziekan na podstawie dokumentacji kandydata podejmuje decyzję o przyjęciu.
    • Informację o przyjęciu kandydat otrzymuje w e-mailu zwrotnym z uczelni.

     

     

    UWAGA: Wszyscy kandydaci (także obcokrajowcy) przenoszący się z innych uczelni, przed złożeniem podania do Dziekana muszą dokonać opłaty administracyjnej w wysokości 350 zł/ 85 Euro. Jeżeli po uzyskaniu pozytywnej decyzji Dziekana kandydat rozpocznie studia w uczelni, będzie zwolniony z opłaty wpisowego. Jeśli kandydat zrezygnuje ze studiów w uczelni opłata nie zostanie zwrócona.

     

    Po uzyskaniu pozytywnej decyzji Dziekana kandydat powinien zarejestrować się on-line na stronie – Zapisz Się i załączyć następujące dokumenty:

     

    • skan świadectwa dojrzałości;
    • skan dowodu osobistego;
    • skan zaświadczenia lekarskiego (dotyczy kierunków: Dietetyka, Grafika, Budownictwo, Architektura i Urbanistyka);
    • skan zdjęcia w formie .jpg (dowodowe, paszportowe);
    • skan suplementu i dyplomu kandydata na studia II stopnia.

     

    Po wypełnieniu aplikacji kandydat zgłasza się do Biura Rekrutacji z kompletem następujących dokumentów:

    • podanie wydrukowane z systemu rekrutacyjnego (dream apply);
    • oryginał świadectwa maturalnego + kserokopia;
    • dowód osobisty + kserokopia;
    • 1 fotografia (35 x 45 mm – dowodowe lub paszportowe) podpisane imieniem i nazwiskiem;
    • umowa o studiowaniu + zarządzenie o płatnościach;
    • potwierdzenie wpłaty wpisowego;
    • kserokopia dyplomu i suplementu – dla kandydata na studia II stopnia
  • Mam problem z logowaniem się do systemu?

    Sprawdź, czy dobrze wpisany jest login i hasło.

    Jeżeli nadal nie możesz się zalogować prosimy o kontakt z biurem rekrutacji

    Tel. +48 22 45 72 400rekrutacja@vistula.edu.pl

  • Czy mogę zapisać się na studia bez zdanej matury?

    Nie, podjęcie studiów bez matury jest niemożliwe.

  • Kiedy otrzymam legitymację studencką i gdzie?

    • Legitymacje są wydawane od 1 października w Dziekanacie, w pok. 108.
    • Prosimy o wcześniejsze opłacenie legitymacji (17zł).
    • Opłatę można wnieść najpóźniej w dniu odbioru legitymacji w uczelnianym wpłatomacie.
  • Gdzie i kiedy mogę starać się o stypendium?

    Wnioski o stypendia i potrzebne dokumenty można składać po rozpoczęciu roku akademickiego, w pok. 119B, I piętro.

    Szczegółowe informacje dotyczące stypendiów i lista wymaganych dokumentów dostępne są TUTAJ

  • Czy uczelnia posiada akademik?

    Uczelnia nie posiada swojego akademika, ale współpracuje z kilkoma prywatnymi domami studenckimi. Wszystkie opcje zakwaterowania dostępne są na hosteluv.com.pl.

  • Do kiedy trwa rekrutacja?

    Rekrutacja trwa do końca września.
    Ostatecznym terminem jest rozpoczęcie roku akademickiego.

  • Od kiedy trwa rekrutacja?

    Rekrutacja rozpoczyna się od 4 br.

  • W jakich godzinach otwarty jest Dział Rekrutacji?

    Dział Rekrutacji czynny jest:

    • Poniedziałek- środa 10.00-18.00
    • Czwartek – 10.00-17.00
    • Piątek – 9.00-17.00
    • Sobota – 9.00-15.00

     

Biblioteka

  • Co muszę zrobić, by wypożyczyć książkę?

    By wypożyczyć książkę, należy zostać członkiem biblioteki.

  • Jak zostać członkiem biblioteki?

    • Należy się do niej zapisać poprzez wypełnienie deklaracji (dostępnej w bibliotece).
    • Trzeba uiścić jednorazową opłatę w wysokości 5 zł.
    • Należy przedstawić ważną legitymację studencką.
    • Dane, znajdujące się w deklaracji przystąpienia, są weryfikowane na podstawie ważnej legitymacji studenckiej i/lub paszportu/dowodu.
    • Niemożliwe jest zapisanie jedynie na podstawie legitymacji studenckiej lub dowodu osobistego.
  • Nie jestem studentem Grupy Uczelni VISTULA. Czy mogę wypożyczać u Państwa książki?

    Studenci spoza Grupy Uczelni VISTULA nie mogą wypożyczać książek.

    Wszyscy zainteresowani mogą korzystać z naszych zbiorów wyłącznie na miejscu, po okazaniu dokumentu ze zdjęciem.

  • Jak odbyć Szkolenie Biblioteczne?

    • Trzeba zalogować się na platformie Moodle (link INTRANET na głównej stronie AFiB VISTULA).
    • W sekcji „Szkolenia” można znaleźć również „Szkolenie biblioteczne”.
    • Należy kliknąć na „Szkolenie biblioteczne”, a następnie na „Zapisz”. Wskazówki na ekranie pokierują dalej.
  • Odbyłem test ze szkolenia bibliotecznego, jednak mojej oceny nie ma w USOSie. Dlaczego?

    • Oceny w systemie USOS nie pojawiają się automatycznie. Spływają one do nas stopniowo wraz z kolejnymi rozwiązanymi testami.
    • W przypadku dużych opóźnień należy zgłosić do nas problem (osobiście, lub mailowo na adres: biblioteka@vistula.edu.pl.
  • Co muszę zrobić, by móc czytać książki na platformie IBUK Libra?

    • Należy być członkiem Biblioteki Naukowej (mieć założone i aktywne konto w Bibliotece).
    • Jeśli nie masz konta, musisz je założyć.
    • Jeśli jesteś już członkiem Biblioteki nie musisz mieć żadnych dodatkowych uprawnień .
    • Z bazy IBUK Libra możesz korzystać z dowolnego komputera/tabletu/smartfona na terenie Uczelni.
    • Aby korzystać z platformy IBUK Libra w domu, musisz pobrać z Biblioteki specjalny kod PIN. Klikając TUTAJ dowiesz się jak korzystać z bazy poza Uczelnią.
  • Zaliczyłem(am) szkolenie biblioteczne podczas studiów licencjackich. Obecnie kontynuuję naukę na studiach magisterskich uzupełniających. Czy muszę ponownie zaliczyć szkolenie biblioteczne?

    • Test ze szkolenia bibliotecznego zalicza się tylko raz.
    • Zaliczenie jest obowiązkowe dla wszystkich studentów rozpoczynających naukę w naszej uczelni (także dla studentów magisterskich studiów uzupełniających).
    • Nie honorujemy szkoleń bibliotecznych z innych uczelni (w tym WSHGiT oraz dawnej Akademii Finansów – osoby z tych szkół muszą zaliczyć szkolenie biblioteczne).
    • Studenci, którzy mają zaliczone szkolenie biblioteczne w indeksie papierowym, a nie mają go wpisanego do USOSa, powinni zgłosić się ze starym indeksem do Dziekanatu w celu wpisania oceny do systemu USOS.
  • Zamierzam/jestem w trakcie pisania pracy dyplomowej. Czy są jakieś określone wytyczne dotyczące pisania pracy takie, jak wielkość czcionki lub marginesów?

  • Otrzymałem(am) raport z systemu antyplagiatowego, jednak nie rozumiem co oznaczają określone wskaźniki. Gdzie mogę się tego dowiedzieć?

    Jak czytać i rozumieć raport z systemu antyplagiatowego dowiesz się odwiedzając stronę pomocy serwisu Plagiat.pl.

  • Sprawdzałem(am) pracę indywidualnie w systemie antyplagiatowym. Czy mimo to muszę oddawać ją do sprawdzenia ponownie Komórce Antyplagiatowej znajdującej się w Bibliotece Naukowej?

    • Wyniki raportu prawdopodobieństwa pracy sprawdzanej indywidualnie różnią się od tych, które są uzyskiwane po sprawdzeniu pracy przez Komórkę Antyplagiatową przy Bibliotece Naukowej.
    • Raport z systemu antyplagiatowego uzyskany po sprawdzeniu pracy przez Komórkę Antyplagiatową w Bibliotece Naukowej jest jedynym ważnym raportem, który można dołączyć do pracy składanej w Dziekanacie.
  • Otrzymałem raport z systemu antyplagiatowego, z którego wynika, że współczynnik(i) prawdopodobieństwa zostały przekroczone. Co teraz?

    • W wypadku przekroczenia współczynników należy zgłosić się do promotora.
    • Kiedy raport wskazuje na przekroczenie współczynników Komórka Antyplagiatowa wysyła raport pełny do promotora. Umożliwia on weryfikację fragmentów tekstu, które system antyplagiatowy uznał za „nieuprawnione zapożyczenia”.
    • Od decyzji promotora zależy, czy „zapożyczenia” pozwolą zaakceptować pracę i dopuścić ją do obrony (łączy się to z zaznaczeniem odpowiedniego pola w Załączniku Nr 2 do Regulaminu Antyplagiatowego), czy jednak konieczne będzie jej poprawienie.
    • Student ma szansę poprawić pracę pod kątem zapożyczeń.
    • Po poprawieniu pracy należy ponownie sprawdzić pracę w systemie antyplagiatowym.
    • Drugie i każde kolejne sprawdzenie pracy w systemie antyplagiatowym łączy się z uiszczeniem opłaty w wysokości 30 zł (wg zarządzenia Kanclerza nr 01/01/2013 z dn. 17. stycznia 2013 r.).
  • Jak wygląda przebieg procedury antyplagiatowej?

    1. Student przekazuje Komórce Antyplagiatowej znajdującej się w Bibliotece Naukowej dysk z pełnym tekstem pracy (zapisanym w jednym pliku, którego wielkość nie przekracza 20 MB) w jednym z formatów: ODT (Open Office Document), DOC, DOCX lub RTF (Microsoft Word) oraz nieoprawioną wersję papierową z akceptacją promotora (z podpisem i datą) na stronie tytułowej. Ponadto wymaga się podania adresu mailowego autora oraz promotora pracy.

     

    Opis na dysku musi zawierać:

    • informację o rodzaju pracy; (licencjacka/inżynierska/magisterska/doktorska/studia podyplomowe),
    • imię i nazwisko autora pracy;
    • nr albumu (w przypadku studiów I i II stopnia);
    • imię i nazwisko promotora pracy oraz jego podpis.

     

    1. Po sprawdzeniu zgodności wersji elektronicznej i papierowej, praca zostaje wczytana do systemu w celu przeprowadzenia procedury antyplagiatowej.

     

    Uwaga! Maksymalny czas oczekiwania na raport wynosi 14 dni i nie ma możliwości przyśpieszenia procesu sprawdzania pracy w systemie antyplagiatowym.

     

    1. System antyplagiatowy generuje raport skrócony, który jest do wglądu studenta/osoby ubiegającej się o nadanie stopnia doktora, oraz raport pełny, do którego wgląd ma promotor oraz recenzent pracy.
    2. Skrócony raport podobieństwa wysyłany jest na adres mailowy studenta.
    3. Raport podobieństwa wymaga oceny, gdy:
    • współczynnik podobieństwa 1 przekracza 50%;
    • współczynnik podobieństwa 2 przekracza 5%;
    • próbowano ukryć obecność nieuprawnionych zapożyczeń („alert”);
    • jeżeli współczynniki podobieństwa 1. i/lub 2. przekroczą normę.

     

     

    1. Komórka Antyplagiatowa przesyła promotorowi pracy raport pełny w celu przedstawienia i omówienia sytuacji wskazującej na podejrzenie o nieuprawnione zapożyczenia.
    2. Promotor lub inna osoba wyznaczona przez władze uczelni dokonuje analizy i oceny ewentualnych naruszeń autorstwa pracy.
    3. W przypadku konieczności poprawy pracy, student/osoba ubiegająca się o nadanie stopnia doktora wprowadza w tekście pracy niezbędne korekty oraz przedstawia Komórce Antyplagiatowej opinię promotora w sprawie dopuszczenia pracy dyplomowej do obrony oraz ponownie przechodzi procedurę począwszy od punktu pierwszego.
    4. Po sprawdzeniu pracy w systemie antyplagiatowym, niezależnie od wyniku, należy odebrać pozostawioną pracę wraz z płytą.
  • Czy mogę przedłużyć termin wypożyczenia książki mailowo/telefonicznie?

    • Nie realizujemy mailowych/telefonicznych przedłużeń terminów wypożyczeń.
    • Pomiędzy zwrotem, a wypożyczeniem tego samego tytułu musi minąć tydzień. Czas wypożyczenia książki jest zawsze taki sam.
    • Wyjątki od tej zasady zdarzają się sporadycznie – wyłącznie przy osobistych wizytach. Zawsze opieramy się na analizach zapotrzebowania na dany tytuł oraz ilości posiadanych egzemplarzy. W każdym indywidualnym przypadku decyzja jest podejmowana przez dyrektora Biblioteki.
  • Dlaczego książki, której szukam nie ma w katalogu?

    • Zawsze staramy się, by nasz katalog był jak najbardziej aktualny. Dbamy również, by zaspokoić jak najszersze potrzeby edukacyjne zarówno studentów, jak i wykładowców.
    • Jeśli nie posiadamy pozycji, której Państwo szukają, a książka jest lekturą (obowiązkową lub uzupełniającą) proszę zgłosić to  swojemu wykładowcy. Na pewno będzie wiedział jakie lektury są Państwu potrzebne i może zlecić Bibliotece ich zakup.
Aplikuj online